30 september 2014

Adios, mi amiga

Toen ze hier voor het eerst kwam dacht ik dat d'r Engels woordenschat misschien een beetje gebrekkig was want ze zei niet zoveel. Waarschijnlijk was dat de schuld van het tijdsverschil, haar urenlange vlucht of het wennen aan d'r nieuwe omgeving, want wat een topmeid is het! Ik ga Teresa echt missen.

Ze zou zaterdag 27 september vertrekken en iedereen telde mee af. Het lot zorgde ervoor dat nou net de vrijdag ervoor de leraren hoognodig moesten vergaderen, waardoor wij een heerlijk dagje Ottawa hadden. Om kwart over 8 's ochtends stonden Kati, Teresa en ik al bij het parlementsgebouw. Ze hadden overduidelijk op onze komst gerekend want Europese vlag hing overal. We hebben daar gewacht tot de president van Duitsland en zijn gevolg aan kwam rijden en toen zijn we doorgelopen naar de grootste mall van Ottawa: The Rideau Center. Daar hebben we lekker rondgehuppeld tot eind middag en we waren doodop toen we terugkwamen. Omdat het Teresa's laatste avond zou zijn hielden we ondanks de vermoeidheid een meidenfeestje (Eva deed ook mee). Ik ga niet in details treden maar laten we het houden op dat ik een nieuw kapsel heb dankzij Eva, pannenkoeken met maple syrup, onesies, verstoppertje in het pikkedonker, spookverhalen op de hooizolder en een dramafilm. Ik denk niet dat we Teresa's laatste dag leuker hadden kunnen maken.
En toen bleek dat d'r vlucht niet doorging.
Na heel wat onduidelijkheid kwam eindelijk het bericht dat ze zondag zou worden opgehaald en ik vond het echt raar om afscheid te nemen. Ze zei dat ik altijd nog naar d'r toe kan komen om m'n Spaans wat op te krikken, klinkt aardig verleidelijk...

Eva en Kati zijn helemaal kort gegaan. Kati wou al heel lang d'r haar knippen maar durfde het niet en nu hebben ze het dus samen gedaan (ze noemen dat hier ladyballs). Het staat ze echt superleuk!

Vanochtend werd ik wakker van mijn 'wekker'. Ik slide hem open, bleek dat het niet mijn wekker was maar mijn ringtone, was ik opeens aan het FaceTimen met Ieke, Femke en Romy! Dat is nog eens leuk wakker worden. Toen ik eenmaal van de schrik bekomen was liepen ze met mij op het scherm door de gangen en het was echt gek om de normale gang van zaken te zien op Groevenbeek terwijl ik daar niet ben. Heel wat leuke mensen weer even gesproken en zelfs Simeon nog even gezien (al was dat wel heel kort omdat de verbinding telkens wegviel).
Nu weer even terug naar Russsl High. Het was vandaag namelijk Pyjama Day. Ik wist helemaal niet hoe serieus ze dat nemen, dus ik ben maar in een niet al te gekke outfit maar wel met mijn awesome 'Holland' sloffen op de bus gestapt, en tot mijn opluchting had bijna iedereen z'n pyjama aangetrokken. Mensen liepen in gekke onesies tot aan Batman ochtendjassen en het leek wel alsof niemand ook maar enkel gevoel van schaamte kende. Heerlijk!
Tijdens MSIP (huiswerk uur dat niet iedereen even serieus neemt) kom je pannenkoeken krijgen en daar hebben ik en wat vrienden lekker gebruik van gemaakt. Mijn dag kon niet meer stuk.

Morgen lekker 'uitslapen' want ik heb niks geen training! Wiehoee🎉


Liefs,
No

Geen opmerkingen:

Een reactie posten