15 maart 2015

Lente? Waar heb je het over?

Hello fellow Dutchies,

Het gaat nog steeds heel goed met me. Ik geniet nog elke dag en aangezien het nu alweer 'March Break' is, vond ik het maar weer eens tijd voor een update.

Nadat we dus terug kwamen van ons weekje Carriage Hills verliep alles gewoon weer z'n gangetje. 

Scouting
In de eerst week dat we terugkwamen deden we een avondje survivelen in de tuin van een van de leiders. Hij had zelf al een quinzhee gebouwd dus ik heb ook mooi even ervaren hoe het is om daar in te liggen. (Een quinzhee is een uitgeholde berg sneeuw met een rookgat in tegenstelling tot een igloo dat uit ijsblokken bestaat). Het was best wel een tof avondje want het eindigde met een kampvuur en warme chocomelk. 
De quinzhee 
 
Dat weekend ook nog ergens met ze gebowld. Ik had een weddenschapje met een van m'n maten dat ik zou winnen aangezien we heel erg aan elkaar gewaagd waren. Ik was ervan overtuigd dat ik de Twix zou krijgen, maar hij moest per sé nog 2 strikes gooien op het einde dus daar ging m'n chocola. Potdikkie.
We gingen de week erop ook nog schaatsen op het kanaal met de groep. (Ik hoor je vragen maar, nee, niet elke Canadees kan schaatsen). Het Rideau kanaal is echt geweldig in de winter. Mensen die een beetje dichtbij wonen schaatsen zo naar het werk en het is zelfs opgenomen in de Werelderfgoedlijst van UNESCO (ik geloof dat het de grootste natuurlijke ijsbaan is ter wereld). Om de paar honderd meter heb je kraampjes die beavertails of warme chocolademelk verkopen. We zagen zelfs nog een paar pinautomaten. Nauwelijks een week nadat wij gingen werd het gesloten omdat het te weinig vroor.
Afgelopen dinsdag hebben we met z'n allen tie-dye gedaan. Je neemt een wit t-shirt, bind het af met wat draadjes of elastiekjes en verft elk deel een andere kleur. We gaan er ooit nog een logo opmaken maar het zag er al best leuk uit. Die avond zou ook een dansavond worden  maar aangezien niemand echt wat geregeld had heb ik iedereen de chachacha maar geleerd. 



Volleybal 
Na m'n repetitie van het toneelstuk waar ik in zit, ben ik naar een volleybaltournamentje van de jeugdgroep van een vriendin gegaan met nog wat anderen. Het niveau lag nogal wat lager dan de schooltournamenten maar dat scheelde niet want het was heel gezellig. 
Het team

Onze volleybalcoach van het schoolteam, Ms. Jones, had pizza en een icecreamcake besteld om het goede seizoen te vieren. Aan het einde gaf ze nog een lekkere emotionele speech. Gut, ik ga die levenslessen van d'r echt missen, haha!
2 vingers omdat we tweede zijn geworden 

Jeugdgroep
We zouden onze jeugdgroep promoten in de High School verderop in de straat (sommige scholen noemen zich dan wel High School (14-18) maar geven stiekem ook les aan Middle School (11-13)). Grades 7&8 (oftewel Middle School, aka jonge pubertjes dus) gingen een nachtje doorhalen voor het goede doel en wij zouden ze een uurtje vermaken. We hadden iets van 90 kinderen dus het was soms nog wel eens lastig om ze stil te krijgen (diepe sympathie voor hun leraren, en eigenlijk gewoon voor leraren in het algemeen), maar ze hadden wel heel veel plezier. We hebben wat spelletjes gespeeld en Nic hield nog even z'n leerzame verhaaltje. 

Weekje later hadden we een pizzaparty bij Nic thuis. Hij heeft een paar opdondertjes van een kindjes dus het was echt geweldig. Lekker spelletjes gespeeld en lekker gesocialized met alle leiders.

Sistaaaa's
Kati en ik gingen lekker een dagje naar de mall waarna Eva ons kwam ophalen. In de auto hebben we ons snel omgekleed naar een ietwat chiquer outfit om vervolgens heel luxueus bij de MacDonald's uit eten te gaan. Ik had dat nog te goed voor m'n verjaardag en ik moet zeggen, het was echt hilarisch om te doen! We hebben dus maar besloten om er een traditie van te maken elke keer dat we elkaar weer zullen zien. 
M'n buit

Ohja, ben ik vergeten te melden dat KATI EN EVA NU BLOND ZIJN? Het staat ze best wel goed maar ze willen nu alweer terug naar hun eigen haarkleur (ze mogen best met mij ruilen, ik zou het echt niet erg vinden om weer blond te zijn). 

STS
Lynn (onze area representative) nam ons mee naar een poutinerie (Canadezen zijn dol op patat met kaas en jus: poutine dus) en een theatherstuk. De poutinerie had zowat alles wat je je maar bedenken kan om op op je poutine te gooien. Denk aan chili, bacon, doperwten, etc. Het theaterstuk was echt heel goed. Grappig hoe ze met het tweetalige omgingen. Af en toe een zinnetje Frans viel best te doen (ookal is Canadees Frans echt heel hinderlijk).

Weer
Blijkbaar heb ik de koudste februari in Canada sinds 1888 meegemaakt. Toen maart aanbrak kregen we eindelijk een heerlijke warme dag. Ik geloof dat het rond de 9 graden was. Heerlijk de pauze buiten doorgebracht, zonder jassen. Het was alleen best gek om het zo warm te hebben met zoveel sneeuw om je heen. 

School/ geen school
Vrijdag was er een Pep-Rally. Dit houdt in dat er een of andere sport gespeeld word en iedereen mag dan komen kijken om het schoolteam aan te moedigen. Normaal heeft iedereen dan schmink op en de schoolkleuren aan en hebben we allemaal jellen maar deze keer was het alleen maar students vs. teachers dus niemand was heel enthousiast. De students hebben uiteraard dik gewonnen! Na de bel was iedereen nog vrolijker want het is March Break! (In de VS noemen ze het Spring Break maar aangezien de lente hier nog wel even uit zal blijven noemen de Canadezen het maar gewoon zo). Ik had na die ene warme dag wel hoop dat het warmer zou worden maar vanochend was er weer een best wel hevige sneeuwbui dus ik ben bang dat ik het nog even uit moet houden. 

Gister zijn we naar Stanley's gegaan. Dat is een Sugar Bush waar ze Maple Syrup maken. Canadezen staan natuurlijk bekend om hun siroop en dit is dus een plek waar ze maken. We gingen met een grote slee rond het erf en zagen alle bomen met emmertjes eronder. Verder hebben we nog even de beesten bekeken en allemaal soorten siroop geprobeerd.
Rond deze tijd van het jaar gaat het sap 's nachts in de wortels zitten. Overdag is het weer wat warmer dus terwijl de boom zich klaarmaakt voor lente door het sap weer te verspreiden, wordt het snel afgetapt. 
Ik met Kati
Nog een keer ik met Kati 

Kijk eens wat ik vond😱

Geen opmerkingen:

Een reactie posten